reede, 20. märts 2020

Koduõpe 16.-20. märts

Head vanemad ja lapsed!


Järgmised kaks nädalat oleme koduõppel. Loodan, et homse päeva jooksul saavad lapsed oma  vajalikud õppevahendid koolist koju, et iseseisvalt kodus õppima hakata. Enamus klassi lastest kasutavad mõnda nutivahendit (olgu selleks telefon, arvuti, tahvel) ja osad lapsed loevad ka ise meie klassi blogi. Kui lastel on võimalus kasutada nutivahendeid, siis võiksid nad harjutada koduõppel olles ka internetist leiduvaid harjutusi, mida lisan vastava õppeaine juurde. Nii ei teki kiiresti tüdimust ja loodan, et lisab natukene põnevust õppetöösse.

Hea laps!
Kirjuta edasi oma nädalapäevikut. Järgneva kahe nädala jooksul kirjuta kuidas algasid sinu hommikud kodus, kuidas planeerisid oma õppimisi, kuidas sisustasid õhtuid, mis tunne on kodus õppida, milliseid tundeid ja mõtteid koduõpe sinus tekitab. Loodetavasti kohtume teiega juba õige varsti ja siis on põnev lugeda ning arutleda kirjutatu üle. Loe ka usinalt oma valitud A. Lindgreni raamatut ja täida lugemispäevik. 
Minu soovitus sinule on see, et tee iga päev ära just need ülesanded, mida olen sulle selleks päevaks jätnud. Ära tee neid ette ega jäta ka tegemata. Nii ei juhtu, et õppimised kuhjuksid või väsiksid ruttu ära.  

Nädala õppetöö 16.-20. märts:

Esmaspäev 16.03
Eesti keel - korda üle tähestik ja täishäälikud peast. Kui vajad abi, siis tähestiku, täishäälikud ja kaashäälikud leiad õpikust lk 38. Õpikust lk 54-55 leiad täis- ja kaashäälikute märkimise kirjas. See on sulle tuttav teema. Uuri õpikut ja täida töövihikust lk 28-29.

Kellel soovi ja võimalust internetis lisaks harjutada, siis siit leiab harjutusi:

Eesti keele tv lk 29/5 kontroll - välja kirjutatud sõnade esitähtedest saad kokku ühe riigi nime, selleks on Portugal. Ülipikk suluta kaashäälik on ühesilbilises sõnas.

Inglise keel - õpik lk 52-53 h 1 kirjuta sõnad vihikusse ja tõlgi eesti keelde, õpi sõnad selgeks. Ülejäänud harjutused tee läbi suuliselt (kui nendes harjutustes on sinule võõraid sõnu, kirjuta ka need vihikusse ja tõlgi), tv lk 32-35 täida kirjalikult (väljaarvatud kuulamise harjutused). Ära tee kõiki harjutusi korraga, jaga õppetöö nädalapäevadele enam-vähem võrdselt ära.

Teisipäev 17.03
Eesti keel -  uuri ise või vanemate abiga Eesti õigekeelsussõnaraamatust (https://www.eki.ee/dict/qs/index.cgi?Q=pars&F=M) mida tähendavad järgmised sõnad: pars (parred), lähker, järi, lusikavarn, küna. Täida tv lk 30-32.

Parred - rehetoa taladel asetsev latt, kus kuivatati vilja
Lähker - puunõu, milles hoiti näiteks vett või piima
Järi- madal pingike
Lusikavarn - nagi, mille küljes hoiti lusikaid
Küna - nõu, milles hoiti vanasti näiteks leiba

Loodusõpetus - loe õpikust lk 10-11 ja vasta küsimustele lk 11 kirjalikult vihikusse. Kes puudus ja ei saanud õpikut vahetada raamatukogus, annab mulle märku. Saadan PDFi e-mailile.
Tööõpetus - harjuta kodus kudumist, heegeldamist või meisterda värvilistest paberitest. Kooli tulles võta oma töö kaasa.




Ideid wc-paberi rullidest:



Kolmapäev 18.03
Eesti keel - täida tv lk 33-35. Harjutus 12 lk 33 tee vihikusse, harjutuse tegemiseks saad kasutada õpilaspäevikus olevat Eesti kaarti. Harjutus 13 võid kleepida, joonistada.

Neljapäev 19.03
Eesti keel - õpik lk 66, uuri tabelit, loe läbi sõnad harjutuses 3 ja tee harjutus 1 vihikusse. Loe läbi sõnad lk 67, kus kuuleme ülipikka sulghäälikut. Tee harjutus 4 vihikusse, harjutus 5 suuliselt. Täida tv lk 36.

Harjuta sulghäälikute tundmist:
Matemaatika harjutustund - eelmine harjutustund õppisime rooma numbreid. Tuleta need meelde, leiad oma vihikust. Õpik lk 70 leiad teema aja mõõtmine, tee ülesanne 225 vihikusse ja proovi mõista kuidas määratakse sajandit. Täida tv lk 3.

Matemaatikat saad harjutada lisaks ka siin:
Kehaline kasvatus - õpetaja Lembe edastatud info vihmase ilma korral tubasteks harjutusteks:
Palun tuleta meelde, mis harjutusi me oma kehalise kasvatuse tunnis oleme teinud ja proovi neid kodus iseseisvalt järgi teha!
TEE KÕIKI HARJUTUSI-10 KORDA! 1. KÄTERINGID 2.KERERINGID 3.KÕND PÖIDADEL 4.KÕND KANDADEL 5.PÕLVETÕSTEJOOKS KOHAPEAL 6.HARKI-KOKKU HÜPPED 7.VEERE SELJAL(TEE JÄRGMISED HARJUTUSED PEHMEMAL PINNAL. NÄITEKS VAIBAL) 8.KASSIKÜÜR-selg nõgusaks ja küüru 9.RÕÕMUS KOER-liputan saba 10.”PISSIV KOER”-tõstan kõverdatud jalga puusast kõrvale 12.TURISEIS-jalad üleval 13.ADER-jalad üle pea 14. Küsi vanematelt 2 plastikust pudelit, täida need veega ja keera kork kõvasti peale! Soorita neid harjutusi, mida tunnis tegime hantlitega ja veepudelitega- tõsta käed ülesse, seejärel vii käed kõrvale ning lõpuks lase käed vaikselt alla. 15. Mõtle ise (küsi lähedastelt) vahvaid harjutusi juurde! Kui taas kokku saame, näitad teistelegi! Proovi iga päev ka õues (oma aias) liikuda või koos vanematega looduses matkata.

Reede 20.03
Eesti keel - loe õpikust lk 69 ja lahenda ristsõna tv lk 38/5. Täida tv lk 37/3 ja tuleta meelde:
  • valm - loomtegelastega luule või lühijutt, milles on õpetlik iva.
  • muistend - tõestisündinud loona esitatud rahvajutt, mis on seotud kindla koha, inimese või sündmusega.
  • muinasjutt - väljamõeldud lugu. 


Kui õppetöö on päeva kaupa tehtud, siis siit leiad vahvaid ideid mida teha:






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.